Xmas in Belfast

Nie miałam pomysłu co robić w święta ale wiedziałam że napewno nie wydam ponad 400 funtów albo  i więcej na lot ryanairem do Polski na kilka dni. No to sobie szukałam tanich połączeń i fajnych miejsc, jedyne co wynalazłam to Gran Canaria za 80f ( dwie osoby ) ale akurat dzień wylotu pokrywał mi się z ostatnim dniem w pracy.  Pomysłałam o szkockich wysepkach ale nie udało mi się znaleźć noclegu na couchsurfingu a i z hostelami było ciężko. No i tak w ostatniej chwili spojrzałam na mapę i Belfast nie wydawał się być zbyt daleko; napisałam do pierwszej osoby która pojawiła mi się w couchsurfingowej wyszukiwarce i był to Phil który odpisał że będziemy bardzo mile widziane w jego domu. No i tak spędziłyśmy Boże Narodzenie w Irlandii.

Rejs promem ze Szkocji do Belfastu trwa tylko 2 godziny ale dojazd autobusem z Edynburga do  Cairnryan ponad 3.5h.  Przy okazji potwierdziło sie że Vama cierpi na chorobę lokomocyjną:(  Nie płynęłyśmy jednak do Belfastu a Larne bo bardziej odpowiadały mi godziny rejsów, a Phil mieszka dokładnie pomiędzy Belfastem a Larne.  Bardzo się stresowałam że spóźnimy się na prom i utkniemy 2 dni w Cairnryan bo jechałyśmy w Wigilię.

ferry to Belfast

Obyło się bez problemów i wsiadłyśmy na prom.   Kiedyś pracowałam na szkockim promie więc było nostalgicznie.

Córka krupierki:)  musiała obskoczyć wszystkie automaty na pokładzie promu.   Vama załapała się na darmowy rejs bo dzieci do 4 roku życia nie płacą.

Untitled-1

Phil przyjechał po nas autem i zawiózł do swojego mieszkania które okazało się idealne do goszczenia surferów. Dużo pokoi, przestronna łazienka z dwoma umywalkami, ogromna kuchnia, to miejsce troche przypominało mi mały hostel.  Kiedyś spało tu 14 ludzi jednocześnie!  Phil pracuje w szpitalu a pochodzi z Australii.

Vama jak zwykle była trochę onieśmielona na początku a potem bardzo zaprzyjaźniła się z naszym hostem. Ponieważ było zimno większość czasu spędzaliśmy na oglądaniu filmów w ciepłym living-roomie .

Port w którym znajduje się Muzeum Titanica.  Muzeum oczywiście zamknięte bo to pierwszy dzień świąt.  Zwykle nie lubię takich atrakcji turystycznych ale 2 dni później obejrzałam u Phila  “Titanica” i teraz mam ochotę kiedyś tu wrócić i zajrzeć do tego muzeum.

Muzeum titanica w Belfaście

Poczytałam sobie trochę o zatonięciu i dowiedziałam się że na pokładzie były psy, 2 z nich przeżyły katastrofę natomiast wśród pasażerów nie było żadnych kotów które często brano na pokład statków gdyż przynosiły szczęscie i tępiły gryzonie. Moze dlatego Titanic miał pecha.

Titanic

Titanic Museum in Belfast

“Ściana pokoju” dzieląca dzielnicę katolicką od protestanckiej. Chciałam obejrzeć trochę więcej słynnych malowideł na murach ale kiepsko znoszę niską temperaturę;)

Belfast

Belfast graffiti

graffiti w belfaście

W drodze do domu wpadliśmy na plac zabaw, przepiękna lokalizacja.

playground in Belfast

plac zabaw w belfaście

Irish sea

No i załapaliśmy się na tradycyjny Christmas dinner w lokalnym pubie;

christmas dinner in belfast

A to już następny dzień i krótka wycieczka piechotą po okolicy. Miasteczko nazywa sie Carrickfergus i jest położone w poblizu Giant´s Causeway, czyli Grobli Olbrzyma, formacji skalnej wpisanej na liste UNESCO.  Zaskoczona byłam ilością palm;

Widok z okna mieszkania ( Tesco ) Phila nie jest zbyt zachecający ale przynajmniej czulam sie jak w domu.

English flag

Carrickfergus

Irish castles

A to zamek w Carrickfergus ale w okresie swiąt zamknięty dla zwiedzających,

Zamki w Irlandii

Carrickfergus Castle

No i trochę powłóczyłysmy sie po ‘centrum’ miasteczka.

wandering on the streets of Belfast

Carrickfergus

christmas tree

Nastepnęgo dnia Phil zabrał swojego 10letniego syna i poszlismy do W5, centrum naukowo-rozrywkowego w Belfascie.  Spędzilismy tam caly dzień a i tak nie zobaczylismy wszystkiego. Polecam.

W5 Belfast

things to do with kids in Belfast

No i nadszedł koniec swiąt i trzeba było wracać do domu. Vama w drodze powrotnej marudziła że chce wracać do Phila.  Wycieczka całkiem udana i Vama pomyślnie zdała test couchsurfingu ( głównie gościmy ludzi ).  A i wielogodzinną podróż da sie przeżyc. Narazie jednak mam dosyć jazd autobusem;)